• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61084
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/7RBO
+
-

بیمارستان مسیح به فهرست‌آثار‌ملی بازمی‌گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش برای ممانعت از تخریب بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه و ثبت مجدد آن در فهرست آثار ملی خبر داد.  به گزارش ایسنا «امید قادری» در اظهار کرد: چند سالی است مالک بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه جهت تغییر کاربری و تخریب این بیمارستان، آن را از فهرست آثار ملی خارج کرده و اخیرا نیز زمزمه‌هایی مبنی بر جدی شدن تصمیمش برای تخریب این بنای 200 ساله به گوش می‌رسد.

 وی افزود: در تلاشیم که با حمایت‌های استاندار این بنای ارزشمند تاریخی را مجددا به فهرست آثار ملی بازگردانیم و مانع تخریب آن شویم.  مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: پرونده این بنا را به کمیسیون ماده5 ارسال کرده‌ایم و این کمیسیون نیز با تغییر کاربری بنا مخالفت کرده است.  وی با بیان این‌که این بنا قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد، عنوان کرد: مرحوم دکتر مرادیان مالک این بنا در وصیت‌نامه‌ای که از خود برجای گذاشته، خواستار این شده که این بنا به موزه تبدیل شود.

قادری همچنین اظهار کرد: بیمارستان مسیح دومین بیمارستان ایران است که اواخر دوره قاجار توسط میسیونرهای آمریکایی در کرمانشاه ساخته شد، بنابراین به عنوان یکی از میراث‌های تاریخی استان مانع تخریب آن خواهیم شد. بیمارستان مسیح مرادیان در محله قدیمی شریعتی کرمانشاه قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید